۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۱۲

انحصار وکالت به پایان رسید/ وکالت، کسب و کار شناخته شد

انحصار وکالت به پایان رسید/ وکالت، کسب و کار شناخته شد

با تأیید طرح اصلاح موادی از قانون سیاست کلی اصل ۴۴، وکالت به عنوان کسب و کار به حساب می آید و از انحصار کانون وکلا خارج می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای نگهبان طرح اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون سیاست‌های کلی اصل ۴۴ را تأیید کرد. با تأیید این طرح، وکالت در زمره کسب‌وکارها به حساب آمده و انحصار ۶۵ ساله کانون‌های وکلا خاتمه می‌یابد.

متولیان بخش وکالت سال‌ها با ظرفیت‌گذاری در آزمون و خودداری از صدور مجوز برای وکلای جدید به بهانه اشباع بازار، انحصار ایجاد کرده بودند.

بر اساس قانون، صادرکنندگان مجوز کسب و کار اجازه ندارند به دلیل اشباع بودن بازار، از پذیرش تقاضا یا صدور مجوز امتناع کنند اما بخش وکالت با این ادعا که وکالت کسب‌وکار محسوب نمی‌شود از التزام به قانون شانه خالی می‌کرد.

کد خبر 5155784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      29 19
      عزیزم باز هم کسب و کار نیست. این قدر ذوق نکنید. در قانون برنامه شسم توسعع، در مورد کانون های حرفه ای نامی از کانون وکلا برده نشده است.
      • دانشجوی مازندران IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
        19 9
        شما اول غلط های املایی خودتون رو درست کنید... بعد در مورد کسب و کار و وکالت اظهار نظر کنید.🙏
      • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
        6 6
        👍👌👌
      • علی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
        6 3
        سلام بیشتر مطالعه کنید
      • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
        5 3
        شما وکیل خبره ای باش
      • سامی IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
        6 1
        قطعا انحصار تمامه و لطفا الکی و بدون اطلاعات نظر ندید.
    • فریاد IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      24 18
      بنظرم کار بسیار عالی شد ولی بشرطی که همه یک شغله بشوند مثلا اعضای یات علمی دانشگاه ها که دفتر وکالت دارند باید دیگه از امر وکالت را منع بشوند البته این ها متاسفانه موسسه غیر انتفاعی هم دارند
      • سوگل IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
        20 10
        اشتباه میکنید دوست عزیز. شما یه طرف قضیه رو می بینید. ولی اگه خود شما خدای نکرده روزی دچار مشکل بشید و یکی از همین وکلایی که راحت و بدون آزمون وکیلتون بشن به سادگی حقتون پایمال میشه و در اکثر موارد برای همیشه اون حق رو از دست میدین. شما فقط زمینه شغلی رو در نظر میگیرید.‌
      • سارا IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
        17 13
        اره عالیه هر لیسانسه ای وکیل میشه با کمترین اطلاعات حقوقی و خدا بداد ملت و قضات برسه با خیل عظیم وکلای کم سواد
      • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
        11 9
        نترس اگر کنارش راننده تاکسی هم بشوند باز هم کار نیست اونقدر لیسانس حقوق هست که اگر هر یه متر یه دفتر وکالت بزنن جا کم میاد به وکلای بیکار خوشامد میگم
      • فرزاد IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
        1 0
        سوگلی عزیز این بدان معنی نیست که هر کس که دانشنامه حقوق داره بیاد تو و خونه خودش بدونه و ضمنا با این برداشت که بیسوادا میان داخل هیچم اینطور نیست شما لطف کنید کامل مطالعه نمائید و اگر بیانگر مطلب برداشتی شما بود نظر میدادی، پس منم بگم منظورشون اینه که قراره با صنف املاک و نانوایی و بقالی ادغام شه.
    • شهین میرزاخانی IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      23 11
      سلام وقتتون بخیر. بنظر من هم وکالت کسب و کاریه بهای رسیدن به این کسب و کار هم موفقیت در آزمون سخت وکالته که متاسفانه سالی یکبارهم برگزار میشه.
      • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
        5 3
        برطبق عرف قدیم هرکس میتواند وکالت دهد بدیگری کارش راپیگیری کند وکانون وکلا چندین دهه بود با انحصارگری بین مافیای خودی ش مردم را وحقوقدانان را مستاصل کرده بود امیدوارم همه مافی های دنیا سرنگون شن
    • حامد IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      63 31
      خداییش خودتون خودتون نمی گیره که میگین انحصار😡سالی ۱۱۰۰۰نفر وکیل گرفته میشه در حالیکه فرهنگ استفاده از وکیل وجود ندارد ،سالی اون همه قاضی بازنشسته وکیل میشن ،،متاسفم برای طراحان این طرح و تایید کنندگان آن که فارغ التحصیل حقوق بیکار را به وکیل بیکار تبدیل میکنند
      • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
        7 6
        کاش به اونایی که میگن انحصار معنا و مفهوم انحصار رو هم ازشون میپرسیدید
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      14 16
      وای به حال مملکتی که توی اون شغل وکالت کسب و کار تلقی بشه. البته احتمالا این طرح شامل شغل وکالت نمیشه ولی اگر یه همجین خطایی بکنن ، فساد غیر قابل جبرانی ، قوه قضائیه رو فرا خواهد گرفت.
      • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
        3 0
        اگه کسب و کار نیست شما بیا مفتی وکیل من شو بیا با یک پول کم وکیل شو مگه نمیگی کسب و کار نیست؟ پس در راه خدا کار کن انحصار نباشه مردم خودشون بلدن وکیل خوب رو پیدا کنن
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      16 13
      خوبه از دانشگاه‌ آزاد واحد شنگول آباد یه لیسانس حقوق می گیریم و یاعلی میشیم وکیل
      • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
        3 0
        سواد یه دانش آموخته به دانشگاه و اساتید نیست این به خود فرد برمی گردد اگه اینطور بود الان همی دانشجویان دانشگاههای تهران نخبه بودن در صورتیکه اینطورنیست
      • ناشناس IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
        1 3
        شما هموت لیسانسم بتونی بگیری هنر کردی سختترین رشته علوم انسانیه کار هر کسی نیست
      • فرزاد IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
        0 0
        نه فدات شم ، بحرحال اگه با صنف ... ادغام شه مطمئنم امثال شماها جایی ندارین
    • Ali FR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      18 15
      بسیار کار خوبی است چرا جلوی کار تحصیل کرده به دلیل اشباع کار باید گرفته شود مگر برای شغل های دیگر مثل کشاورزی و یا صنعت ازمون برگزار میشود کلا ازمون ها باید حذف شوند تا جوانان راحت تر کار پیدا کرده و در حرفه خود مشغول شوند
    • IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      11 16
      من خودم وکیلم خیلی از وکلا مثل من کرایه دفترشن بزور در میارن .وکیل زیاد ..تورم کاش میتونستم بعد ۴۵سال ازدواج کنم..متاسفانه یه مشت بیسواد دارن همینطور لایحه وقانون تصویب میکنن
    • IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      17 10
      به نظر من هیچ کار یا منصبی نباید انحصاری باشد،امیدوارم در همه مشاغل کلیدی هم اینگونه حرکت رو به جلو انجام شود
    • هادی IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      11 12
      از نابود کردن نهادهای تخصصی چی عایدتون میشه که اینقدر دست و پا می زنید بدون‌احراز صلاحیتهای علمی و به این‌بهانه های مسخره ؛ پروانه وکالت بگیرین؟؟؟؟؟
    • IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      9 9
      هیچ جای دنیا اینطوری بی حساب و کتاب وکیل نمی گیرن انحصار کجا بود زمان تعیین ظرفیت در هر استان جلسه ای با حضور ۲نماینده قوه قضائیه و یک نماینده کانون وکلا برگزار میشه و همیشه رای ۲ به ۱ بوده پس کانون وکلا در تعیین ظرفیت هیچ نقشی و متعاقبا انحصاری نداشته و ندارد . این طرح فاجعه است بعد مدتی وکلا بیکار
    • IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      14 6
      کاش برای نظام مهندسی ساختمان هم به این شکل میشد
      • علیرضا AT ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
        2 4
        خنده دار بخدا، پس توی همه رشته ها وضع همینه، پزشکی هم همینه، ولی چرا ظرفیت رشته پزشکی اینقدر کمه؟ شما حاضری جون خودت و عزیزانت به یک پزشکی که صرفا پزوانه طبابت گرفته بسپاری؟ چرا ما مردم صرفا منافع خودمون درنظر میگیریم؟
    • IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      5 9
      بازم یه طرح من دراوردی و خلق الساعه که قطعا با گذشت مدت کوتاهی و مشاهده ضرر و زیانهای آن با قانون جدید دیگری ابطال خواهد شد مثل بسیاری از قوانین مزاحم و دست و پا گیر دستمریزاد بر اهالی محترم آزمون و خطا
    • حمید سلیمانی US ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      5 37
      با سلام، از کل وکلای شاغل در ایران ۲۵درصد درآمدهای بالای داشته و دارند و خواهند داشت و ۲۵درصد نیز در حد یک کارمند دولت درآمد دارند ولی 50 درصد وکلا از حداقل درآمد برخوردارند که حتی هزینه ی اجاره ی دفتر وکالتشانرا هم نمی توانند پرداخت نمایند لذا وکلای بیکار بیکار زیاد خواهد شد
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      9 13
      متاسفم برای طراحان این طرح مسخره دقیقا روز استقلال کانون وکلا این مصوبه ابلاغ گردید ک نشان از کینه ورزیشان نبست به وکلا رو میرسونه
    • پوریا IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      15 7
      بهترین تصمیم گیری که در جهت ارتقای خدمات وکالت گرفته شده همین است البته بشرطی که شغل تمام وقت و اول لخاظ گردد و با اساتید دانشگاهی و شاغلین دستگاه های نیمه دولتی فقط مشاور مجمع وکلا شده و از کار وکالت حذف شوند و این خود فرصت بروز وکلای تلاشگر و متخصص را فراهم کرده و رقابت بوجود آمده باعث تحول بوده
    • حمید IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      19 4
      خدا را شکر که بالاخره مجمع عقلا و با وجدان جامعه، انحصار را از دست یک سری از افراد که با اجازه کار ندادن به جوانانی که سال ها زحمت درس و تحصیل دانشگاهی را کشیده بودند و خواهان اشتغال به کار بودند، برای خود کسب و کار پر درآمد و پر رونق درست کرده بودند در اورد، وکالت اگر یک شغل نیست پس چی است،
    • خان IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      19 8
      طرح خوبی است چون سیستم قضایی کشور ما تقریبا وکیل محور هست و متاسفانه دسترسی به وکیل بسیار سخت و پر هزینه ۳ دقیقه مشاوره شده ۱۰۰۰۰۰هزار تومان و یک لایحه یک میلیون طرح خوبی هست امیدواریم اجرا بشه
    • حسین IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      9 14
      فارغ التحصیل های حقوق بدونن قرار همتون رو از کارشناس بیکار بکنن وکیل بیکار با این تفاوت که هر سال به بهانه پروانه ی پولی هم ازتون بگیرن اینو میگن کسب درآمد به فکر تاکسی زرد باشین حتما
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      6 2
      بله ۹۰درصد وکلا بیکارن چون باهنر تست زنی مجوز گرفتن هوشش روندارن دوستای خودم دارن مگس میپرونن ۱۰درصد هم وکلای دلال هستن که دارن خوب تجارت میکنند خودم پرونده ملکم روبردم پیش همین وکیل رابط دار کمتر از ۵۰ درصد راضی نمیشه بقیه وکلای بی رابط وبیسواد هم کاری از دستشون برنمیاد واسه گرفتن حقیی که محرزهست
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      11 4
      خیلی شد الان رقابتی میشه دیگه پول زیاد نمیگیرن از شورای نگهبان‌متشکریم وکلا خیلی پول میگرفتن انحصار داشتن تو جامعه
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      11 11
      اتفاقا آزمون وکالت باید سخت تر از این می شد و افرادی که شایستگی و سواد کافی داشتند و با زحمت خودشون بها لازم را پرداخته و لیاقتش را به دست آورده وارد این عرصه خطیر و مهم می شدند نه افرادی که حتی به خودشون زحمت یه دور خوندن قانون نمیدن انوقت میان از چنین طرح هایی حمایت میکنن
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      3 1
      چرا در مورد پزشکی و بهداشت و آموزش پزشکی ابن مار را نمی کنند دقیقا به همین دلیل که دانشگاههای پزشکی زیر نظر وزارت بهداشت است از وزیرش و پرورش دانشجوی پزشکی خود داری می کنند چرا دانشکده های پزشکی را به آموزش عالی واگذار نمی منند
      • علیرضا AT ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
        0 1
        منم سوالم همینه، وضع رشته پزشکی هم همینه، ولی چرا ظرفیت رشته پزشکی اینقدر کمه؟ شما حاضری جون خودت و عزیزانت به یک پزشکی که صرفا پزوانه طبابت گرفته بسپاری؟ چرا ما مردم صرفا منافع خودمون درنظر میگیریم؟چرا خودخواه شدیم؟
    • علی IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      5 8
      تعداد وکلای بیکار را افزایش داده اید و افراد غیر متعهد را وارد کار خطیر وکالت کرده اید واقعا جای تبریک دارد
    • حسن جون IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      3 1
      دادش این کجاش این معنی که شما نوشتین رو نوشته؟
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      2 5
      به همه چی گند زده شده اینم رووش
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      0 7
      یعنی واقعاهرکس فارغ التحصیل بشه میشه وکیل؟ اونوقت سوادشون درچه حد هست؟ بعداگریکیروبدبخت کردن به خاطربیسوادی بایدچطوربشه؟ وای خدایایعنی واقعابه عواقبش فکرنکردن. چرا قاضی ومدیردفتر وکسب وکارحساب نمیکنن؟
    • رامین IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      10 3
      وکالت کسب وکار هست. تمااااااام
    • سعید IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      9 4
      چند نکته 1 قانون کانون وکلا متعلق به 60 سال پیش بوده و نه الان کانون باید از سرنوشت شرکت موبایل نوکیا درس می گرفت که نگرفت، تغییر نکنی محکوم به فنا هستی 2 ما در کشوری زندگی می کنیم که ملت بدلیل گران بودن حق وکاله توان پرداخت ندارند و بدون سلاح به دادگاه ها می روند و شکست می‌خورند،
    • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      3 11
      به وکلای بیکار آینده تبریک و خوشامد میگم
    • ح ش IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      5 10
      تیر خلاص به پیکر بی جان وکالت در روز وکیل حمله به آزادی و استقلال وکیل ،نفی دفاع مردم از حقوق حقه ایشان است، شاید مردم عادی نمیدونن که چه اتفاق بزرگی داره میفته اما تاریخ و گذشت زمان بهترین قاضی برای قضاوت در مورد حقوق وکیله، حق وکیل مساوی با حق دفاع مردم برای آنچه که حق دفاع دارند.
    • امینی IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      3 7
      طرح تبدیل فارغ التحصیلان بی سواد به وکلای بی سواد,که بعد از یکی دو سال دردسر برا قوه ی قضاییه با طرح دادخواست و شکواییه های اشتباه,افزایش حجم کار قضات و از اون طرف ایجاد جو بدبینی به قوه ی قضایبه از طرف مردم از این جهت که دادکستری ها چاره ای جز رد دعاوی غیر موجه و اشتباه ندارند از صحنه حذف میشوند
      • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
        1 3
        ببخشید یعنی آزمون کارآموزی رو حذف کردن؟
    • سعید IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      18 1
      سلام به جای خارج کردن انحصار وکالت نمیشه انحصار سردفتری اسناد رسمی رو هم خارج بفرمایید حداقل کانون وکلا هر سال آزمون داره والی سردفتری چی؟؟؟؟؟شده موروثی
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      11 3
      سلام ممنون میشم از افرادی که این قانون رو تایید کردند.من میشناسم افرادی رو که توی وکالت موفق هستند و چون متاسفانه فن تست زدن بلد نیستن از وکالت کردن باز میمونن.واقعا یکی اومد حرف مردم رو شنید
    • حسن IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      2 11
      این وسط مایی که چند سال زحمت کشیدیم آزمون دادیم پول خرج کردیم وقت گذاشتیم تکلیفمون چیه؟ باید با کسی که فقط فارغ التحصیل دانشگاه مساوی بشیم .این یعنی چی؟اوج بی عدالتی
    • رضایا IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      3 4
      شما چرا ذوق کردین؟ وکیل هر چند کسب و کار باشه اما حکومتی نیست که از حکومتها دفاع کنه میخواین وکیل و کالت رو زیر یوق خودتون بیارین کور خوندین. فرداست که وکلای بیسواد داد خود شما رو در خواهد آورد. داوطلب آزمون وکالت.
    • اسا IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      2 8
      لطفا حرف مزخرف نزنید وکالت کسب و کار نیست و قانون عام موخر نمیتونه ناسخ قانون خاص مقدم باشه از نظر اصولی و هیچ نهادی نمیتونه کانون رو مجبور به اینکار بکنه
    • AE ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      4 0
      جوجه را آخر پاییز میشمارن
    • مهدی زاده IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      3 3
      آره خدا رو شکر ما داشتیم پول درو می کردیم خسته شده بودیم به خدا شما بیایید ما رو از این همه زحمت خلاص کنین مردیم از بس پول مفت کشیدیم بالا😏🤐اصلا همه بیان وکیل بشن چه کاریه آخه بیاین وضعیت گل و بلبل وکالت رو از نزدیک ببینین
    • لیلا IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      1 1
      هردم از این باغ بری میرسد
    • سعید AE ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      2 0
      کسب کار خوبیه مالیاتش دوبرابر بشه طبق تعرفه اجرت بگیرن.
    • ناشناس IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      2 5
      متاسفم برای این طرح.با وجود اینکه ما هم آزمون داریم و درحال خوندن هستیم با برگزاری آزمون موافق هستین و اگر آزمون برداشته بشه شغل وکالت مثل بقالی میشه و تفاوت ما که درس خوندیم تا دانشگاه روزانه قبول بشیم و برای آزمون تلاش میکنیم چه فرقی با کسانی داریم که دانشگاههای بدون کنکور میرن و وکیل هم میشن
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      10 1
      باید از وکالت بدون آزمون ، قاضی بازنشسته و کارمندان بازنشسته بخش حقوقی ادارات ، هییت علمی ها جلوگیری بشه ، مجلس و شورای نگهبان اگه مردان اینها را حذف کنند تا فرصتهای شغلی به فارغ التحصیلان حقوق برسه
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      5 1
      از این حرفها زیاد می زنند ، ولی عمل نمیکنند ، الان چند ساله جو رسانه ای ساخته بودند که انحصار سردفتری لغو شد و غیره ،که بعد گذشت چند سال هیچ خبری نیست و آزمون هم نمی ذارن
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      6 2
      سلام خدمت عزیزان محترم چرا باید قضات یازنشسته و سایر کسانی ک شغل رسمی دارند در ازمون وکالت شرکت کنند مگه انها شغل خود را ندارند هر چند ک بازنشسته شده اند بالاخره بیمه دارند و حقوق میگیرن امل جوانان بیکار و بی پشتولنه چه؟انهایی ک بیکارند و بدون بیمه و پشتوانه هستند از انها ثبت نام و ازمون شود و انها
    • شیما IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      2 3
      واقعا تاسف داره که نمایندگان مجلس طرحی رو تصویب کردندکه تیشه به ریشه وکالت بزنن ، وکلایی هستن که هزینه تمدید پروانشونم نداشتن حالا میخوان فارغ التحصیل بیکار رو به وکیل بیکار تبدیل کنند ،واقعا دستمریزاد
    • Mmmrrr IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      7 2
      این اقدام قابل تقدیر است
    • م IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      8 6
      همه جای دنیا وکیل شدن منوط به قبولی در ازمون های سخت و بررسی کامل صلاحیت علمی است به جهت حساسیت این شغل و کسب و کار تلقی کردن وکالت تصمیمی تاسف بار و نشان دهنده این است که بی سوادانی که نتوانسته اند در ازمون وکالت قبول شوند تلاش در نابودی این عرصه دارند
    • امت حزب الله IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      8 2
      تحصیلات بنده حقوق است ، بنده معتقدم که وکالت نه تنها کسب وکار محسوب می شود بلکه اکثر وکلای محترم وکالت را با تجارتخانه اشتباه گرفته اند که بهتر است روی تابلو دفتر وکالت نوشته شود دفتر تجارتخانه وکیل فلانی . در آمد اکثر وکلای محترم از تاجر واردات و صادرات هم بیشتر است .
      • مهدی AT ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
        0 4
        مطمئنی شما؟ من وکیل هستم تازه با داشتن مدرک دکتری، تقریبا دو ماهه هیچ پرونده ای نداشتم، نهایت بعد دو ماه یک پرونده بیاد بشه 5 م بگیرم، منم اول مثه شما فکر میکردم الان میبینم هیچ خبری نیست، بنظر من باید به همه دیپلمه ها هم یک پروانه وکالت بدن، اگه جوابگو نبود، پروانه طبابت بدن، مردم نیازشون برطرف بشه
      • غلامرثا دباغ شهیر IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
        0 3
        انحصاری کردن وکالت دقیقا بر این مبنا استوار است .وکالت نیاز به تحصیلات شناخته شده و صلاحتهای عمومی تعریف شده باید باشد بر اسا س قانون اساسی و حقوق شهر وندی حق اشتغال هر کسی که احراز شرایط عمومی وکالت را داشته باشه میباشد
    • محمد IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      4 3
      تنها نتیجه‌ی این طرح‌ها، گسترش بی‌سوادی در نظام حقوقی ایران و فلج شدن دادگاه و قاضی و ... هست. عادتمونه. مگه برای حل مشکل بیکاری نیومدن پذیرش دانشگاه‌ها رو فله‌ای کردن؟ نتیجه‌ش چی شد؟ باز خدا رو شکر توی نظام پزشکی مقابل این طرح‌های پوپولیستی یه کم ایستادن. وگرنه الان نصف ملت پزشک بودن.
    • محمد IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      2 3
      ضمناً اگه قراره به یه سیستم کمک کنید، باید نخبگان رو جذب اون سیستم بکنید. الان خیلی از نخبه‌های ما دارن میرن سمت پزشکی و این خیلی خوبه. ولی نظام حقوقی چی؟ اون دانش‌آموز نخبه به چه انگیزه‌ای بخواد بیاد توی حقوق و وکالت؟ پوپولیستا! نظام حقوقی ما با سرعت به سمت قهقرا در حرکته.
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      5 6
      کسب وکار!!!!!! البته نماینده مجلس که نمی داند قانون اساسی چند اصل دارد انتظاری بیش ازاین نیست...انحصاری درکارنبوده ؛دانشجوهای تنبل به وکلا تنبل تبدیل میشن...ا
    • امیرعلی IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      12 7
      خداراشکر،بعدازچهل سال،رانت خواری،و خونه نشین کردن افرادلایق،حق به حق داررسید
    • حسین IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      7 7
      همه ی خنگا و تنبلایی که توان درس خوندن ندارن از این مزخرفات خوشحال میشن . خودتونو رو کنید کودنا !
    • هادی IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      4 5
      وکلای بیکار خوش اومدین
    • گلی IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      6 2
      به نظر من هم طرح خوبیه البته اگه زیر ساختش هم فراهم کنند یعنی اگر کسی به قصد وکیل شدن وارد دانشگاه میشه از همون دوره دانشگاه دوره های کارورزی و آموزش وکالت رو دقیقا یاد بگیره چون واحد های درسی که تو دانشگاه طی میشه اصلا ربطی به حرفه وکالت نداره
    • منصور IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      9 6
      سلام بسیار طرح خوبیه۰اگه کسی تست میزنه دلیل بر باسوادیش نیست۰چرا باید انحصار باشه۰اگه لیسانس حقوقی خودش احساس کنه از پس وکالت بر نمیاد سراغش نخواهد رفت بزار خودش تصمیم بگیره نه کانون۰ضمنا رقابت زیاد خواهد شد ۰شما نگران خودتون هستید یا کارشناسان حقوق۰درود بر شورای نگهبان و مجلس۰دستتون را میبوسیم
    • علی IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      4 2
      چرا حقوق خوانده های بیکارو وارد شغل قضاوت نمی کنید ؟ این همه پرونده تو قوه قضاییه هست وتعداد شعب و قضات خیلی کمه ، چرا قضاتو وادار می کنید پرونده هاشونو هر ماه به هر طریقی شده مختومه کنن و کسر از آمار بزنن ؟ بعدم هر کسی نتونسته تو رشته خودش موفق شه رو اورده به حقوق ، برا این خبرگزاری هم متاسفم
    • برج IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      8 5
      بالاخره روزی میرسه که این طرح بدترین مصوبه مجلس شناخته میشه، واقعا چرا همیشه می‌خواهیم بدون تلاش در زندگی به اهدافمون برسیم، وکالت هم ویران شد.
      • مجید IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
        2 0
        سلام آزمون وکالت که حذف نشده، وکیلی،که توانایی کار،داشته باشد، با کیفیت بیشتر،از حق، موکلش،دفاع میکند، بنده بارها،لایحه،وکلای،دیگر را،تنظیم میکرده ام، وبرخی،بدلیل،پرونده‌های زیاد،توانایی حضور در جلسات دادرسی،و دفاع ازموکل خود را نداشته اند،وبه کیفیت کار،اهمیتی،نمیدهند،
    • حسین IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      4 4
      واقعا از این طرح شورای نگهبان ممنونم عالیه
    • ماریا IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      4 3
      ملت توی همه چی دنبال دوشنبه بازار میگردن، تا پول کمتری بدن خصوصا که فکر میکنن وکیل دغدغه معیشت نداره. حالا که هرکی از دوقور اباد مدرک گرفت و وکیل شد برید پرونده و جون و مالتون رو بدین دست همینا واس صدتومن ارزونتر، بعدا نیایید بگید وامصیبتا!
    • . IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      4 0
      انحصار همیشه فساد میاره اون بدبختایی که میمونن پشت ازمون وکالت به دلیل اعمال برخی سهمیه هاامکان ورود ندارندانقدر به جوانها توهین نکنید یکم میدون بدید بهشون همه جوونهای تحصیلکرده هم خنگ و پخمه نیستن همه هم میدونن ازمون کانون ارزشیابی دقیق از میزان سواد نمیده همین الانش وکیل داریم ایراد نگارشی دارن
    • علی اسدی IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      3 1
      باسلام تصویب چنین طرحی درراستای عدالت اجتماعی وخروج ازانحصار طلبی کاروکالت ورقابتی شدن حوزه وکالت خواهد بود
    • علامرضا دباغ شهیر IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      3 0
      انحصاری بودن وکالت باید از بین برود چیزی که تاکنون به غلط اعمال شده است .شرط سنی برای وکیل مغایر با قانون اساسی و حقوق شهر وندی ایست که باید حذف شود صذاحی شغلی همانند پزشکان بایستی اعمال شود
    • منصور خاکی IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      5 2
      سلام.اینطوری که خیلی بده به هر کسی لیسانس حقوق داره جواز وکالت بدهند.یعنی مردم واقعا جرات میکنند به هر لیسانسه ای پرونده هاشونو بسپرند مثلا ملکی که حاصل عمر خود یا پدرته را بسپری به یک کسی که آزمون نداده و میزان تخصص و تبحرش سنجیده نشده. این به ضرر مردم تموم میشه
    • علیرضا IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      2 5
      کانون وکلای دادگستری نسبت به قانون «اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی» خروج موضوعی دارد؛ زیرا قانون مذکور شامل نهادهایی است که مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و برنامه توسعه می باشند را شامل می شود و کانون های وکلای دادگستری مشمول هیچ کدام از این دو قانون نمی شوند.
      • مهدی IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
        1 0
        سلام، مطمئنی که اجرا نمیشه
    • روح اله IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      4 3
      کانون وکلا دیگه شورش رو دراورده بود دم شورای نگهبان گرم... اونایی که از این قضیه ناراحتید نگرانی شما از بابت پایان انحصار هست نه نگران کیفیت خدمات ارائه شده چرا که همه میدونیم هر کس که در این وادی بخواد موفق بشه قطعا سطح سواد و آگاهی علمیش را لاجرم باید بالا ببره و شما از همینم ناراحتیت
    • علیرضا AT ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      2 2
      من چند بار متن طرح تصویب شده خوندم ولی هیچ جا اشاره ای به عنوان کانون وکلا نکرده بود.در مورد وکالت قانون خاص اخذ پروانه وکالت سال 76 داریم و همه ما میدونیم قانون عام نمیتونه قانون خاص نسخ کنه من حاضرم چند سال دیگه هم آزمون وکالت شرکت کنم ولی وکالت کسب و کار نباشه، در واقع وکالت=بقالی نباشه
    • علیرضا AT ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      1 2
      هیچ کس حاضر نیست جونش به یک دکتر ناشی بسپارد، چرا باید مردم تمام حاصل یک عمر زندگیشو که موضوع یک پرونده حقوقی قرار گرفته مثل خونه، ماشین و غیره به یک وکیل ناشی که صرفا پروانه وکالت گرفته بسپارند، یک کم منطقی باشیم و منافع مردم در نظر بگیریم، آزمون وکالت یک آزمونه مثل همه آزمونهای دیگه
    • محمد کریمی پاشاکلایی IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      1 2
      سلام. نون و روزی وکلا از محل دعوای ملت تعریف شده، باید راهکاری تعریف کرد تا نون در سفره وکلا از محل صلح کردن بین مردم بدست بیاید در رویه فعلی وکلا از یک دعوا چندین دعوا خلق می کنند و لذا من اسم وکلا را در ایران و در این نظام مناسب نمی دانم اسم درست دعواساز درستر است از یک پرونده دهها پرونده چاق و چل
    • علیرضا AT ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      2 1
      مگه رشته پزشکی ظرفیت پذیرشش خیلی کم نیست؟ چرا باید کم باشه؟ چون موضوع جان مردمه، وکالت هم همینطوره، موضوع زندگی مردمه، مثل حکم حبس، خونه، ماشین، با بقالی قابل مقایسه نیست، علم و توانایی وکیل خیلی مهمه، اتفاقا من دوست دارم وکالت یک شغل با کیفیت باشه نه مثل سوپرمارکت،بریم درس بخونیم، قبول میشیم
    • محمد کریمی پاشاکلایی IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      1 1
      هر چه وکیل مجربتر باشد دعواسازیش دقیقتر و قشنگتر است دعواسازها بهترین اسم برای وکلای ایران ، اگر کمی دقت شود اکثریت مطلق پردندههای دادگستر خلقشان دعواسازها هستند مردم مشکل دارند ولی دعواسازها مشکلات کوچک را ابیاری و بزرگ می کنند خوبشان گنده همکارش را میشوید نان سفره شان حرمت ندارد مقصر قانون است
    • عباسعلی رضایت IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      0 0
      باسلام،شغل،مانندانرژی،تبدیل میشودونابودنمیشودوجوامعی که درتبدیلها(مثلا:دربه روزرسانیها وارتقاهای شغلی)،موفق ترند،درایجادشغل،موفق ترند
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      0 1
      سلام واقعا کار اشتباهی بود ای کاش تجدد نظر کنن با این طرح، بی عدالتی به کسانی میشه که سخت تلاش کردن و آزمون وکالت قبول شدن، واقعا متاسفم برای چنین طرز فکری.
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      1 1
      سلام با این طرح بی عدالتی در حق کسانی میشه که سخت تلاش کردن و آزمون وکالت قبول شدن انشاالله که اصلاح بشه و ما هم از کشورهای پیشرفته در تربیت وکلای باسواد عقب نمونیم.یا علی مدد پاینده و پیروز باشید.
    • غلامرضا دباغ شهیر IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      2 0
      بر اساس قانون اساسی و حقوق شهرو ندی نبایست برای وکالت سن خاصی لحاط شود.و این شرط مغایر حقوق تعریف شده برای انسان در دنیا و قانون اساسی خودمان هست و باید حذف شود
    • هادی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      0 0
      سلام، یا درکشور ما استاندار عمل می کنن یا بقیه دنیا.البته به نظرم کشور ما. بقیه دنیا در همه زمینه ها باید از ما الگوبرداری کنن از بس موفقیم
    • رضا امینی US ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      1 2
      ی طرح بیخود ب نظرم تا کسی سواد این کارو نداشته باشه ب درد نمیخوره آزمون خیلی مهمه من خودم قبول نشدم دو سه ساله آزمون میدم ولی با این طرح مخالفم دیگه همه میشن وکیل شأن این شغل از بین میره
    • محمد IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      2 0
      همونطور که یک سری افراد بی استعداد با سهمیه قبول میشن و میتونن از حق افراد دفاع کنندبی شک اینها هم مینونن شما خودتو ناراحت نکن حقی ضایع نمیشه
    • ن.ر IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      1 0
      سلام این تصمیم خوبی گرفته شده؟حالا کسیکه مدرک حقوق داره میتونه بدون آزمون پروانه وکالت بگیره ؟آیا امسال آ زمون گرفته میشه یا نه ؟واین برنامه جدید از کی اجرایی میشه ؟باتشکر
    • مریم IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      1 0
      شماروبخدا قسم برای رشته پزشکی ودندانپزشکی هم که کاری خدماتی است این کار بکنند سهمیه هارادرکنکوربالاببرند وازانحصارعده ای خارج کنند بخداظلمه
    • م. IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      2 0
      آزمون وکالت جز پارتی و پول چیزدیگه ای نبود.محض اطلاع اونهایی که بیسوادن و از بیسوادی بقیه مینالن،باید بگم که آزمون بهانه بود،چیزایی که توی کتاب خوندیم کاملا با وکالت فرق داره و مهم دوره کارآموزیه و کسانی که توی آزمون قبول میشدن رو نمیشه گفت صرفا سواد بیشتری دارن چون خود آزمون پرازسوالات غلط بود
    • علی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      2 0
      عجیبه میگین درامد نداریم نزارین کسی وکیل شه با وکیل زیاد شه، خب شما نمبتونی پول در بیاری شغلو بزار کنار شما هر شغلی بری انحصار میخوای انحصار اینه که به خاطر درامد شما بقیه برن تو ظرفیت انشالله کم کم رشته های پزشکی و دفترخانه ها و... هم رفع انحصار بشن. شما که نمیتونید درآمد داشته باشید برید اسنپ
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      2 0
      سلام وکالت در ایران اجباری نیست .حال خودتون قضاوت کنید بیشتر پرونده ها توسط خود اصحاب دعوی که سواد حقوقی ندارن تشکیل و منتهی به همان نتیجه ای میشه که اگر وکیل هم داشتن همون نتیجه میشد حالا فارغ التحصیل حقوق حداقل سوادشان بیشتر از اصحاب دعوی هست
    • غلامرضا دباغ شهیر IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      1 0
      وقتی مقطع تحصیلی خاصی برای وکالت تعریف شده دلیلی ندارد عده ایی انرادبه انحصار در بیاورد و حق او را از بین ببرد هرکسی بر طبق حقوق شهروندی برخواستهداز قانون اساسی اگر شرایط اعلام شده مدرک تحصیلی و صذاحتهای تعریف شده را دارا باشد بدون هیچ شرطی از جمله لحاظ شرط سن باید حق اشتغال به حرفه وکالت را داشته ب
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      1 3
      باز هم وکالت کسب و کار نیست. به هیچ عنوان شامل وکالت نمیشه
    • فاطمه IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      2 0
      سلام آخ تمام متن وکلا ودانشجویان لیسانس رو خوندم بخدا قسم که علم الان لیسانسه بیشتر واقعا متاسفم خودتون قضاوت کنید وکلا یکیشون نوشته چرا پزشکی اینجوری نباشه اخه پزشکی با جون آدم مستقیم سروکارداره درثانی چرا بقیه موارد رو با پزشکی مقایسه نمیکنن مثلا وکیل متخصص در یه شاخه خاص باشه نه هرپرونده یکی نوشت
    • فاطمه IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      2 0
      یکی وکلا نوشته چرا قاضی اینجوری نباشه اخه واقعا شما تحصیلکرده این وکیل حکم دلالی داره باقضاوت اخه قابل مقایسه نیست ای خدا اگه اینا وکلای باسواد ما هستن وای به حالمون در ثانی وکالت کار عملی هست وبا تجربه علم کسب میشه نه با تست چه اعتماد به نفسی دارن
    • فاطمه IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
      5 0
      اگه منظورتون از باسواد بودنتون این گرفتن پروانه وکالت از طریق سهمیه های ایثارگری و فرزند شهید بوده که متاسفم من دانشجوی دکترا هستم و تجربه کافی و عملی برای کار وکالت دارم تا جایی که وکلا میان پیش من براشون لایحه ودادخواست مینویسم جالبه درثانی اگر وکیلی کارش خوب باشه نباید بترسه ازاین طرح وباخیال اسو
    • میم IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      3 1
      سلام بنده وکیل پایه یک هستم وکلا تنگ نظر نیستند این گوی و این میدان بدون آزمون وارد میدان بشید و ببینید چند مرده حلاجید. این که جدل و جدال نمی خواهد .
    • hedayati IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      2 2
      خداروشکر.دست نمایندگان محترم مجلس و شورای نگهبان قانون اساسی را می بوسم
    • نوری IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      1 0
      نمیدونم چرا برداشت ها اشتباهه . همه فکر می کنند اگه کسی لیسانس حقوق داشت دیگه با این مصوبه وکیل میشه . نه جانم مصوبه میگه انحصار برداشته میشه و این سقف ظرفیت برداشته میشه لذا آزمون برقرار است ولی باید حداقل نمره که نشانگر سطح سواد حقوقی است را داشته باشند .
    • مهدی IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
      0 0
      تو این مملکت به لطف دکتر مصدق یه کانون وکلا مستقل بود اونم دارن از بین میبرن .اصولا باهر چیز مستقلی مشکل دارن
    • لیلا ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
      2 1
      چراا نحصار سردفتر وبرنمیدارن، چرا استخدام لیسانس حقوق توی بنگاه املاک اجبارنمیکنن، این همه طرح برای شاغل شدن هست، من وکیل نیستم اما یه جور بغض ومی بینم که از وکیل دارن، هرجا که دست شون میرسه می کوبن ش، توی سریال سینما.....
    • معین IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      2 0
      باسلام به نظرم خیلی هم بهتر میشه این بساط آزمون و کلاسهای آمادگی و این همه مغازه که از قبل این آزمون جیب دانش آموختگان حقوق رو خالی میکردن دیگه حذف شد مثل اکثرکشورهای پیشرفته دیگه شایسته سالاری میشه نه آزمون سالاری وسهمیه بندی اونطوری واقعا هرکی که از نظرفنی وسواد توان داشته باشه وارد رقابت میشه...
    • US ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      1 0
      بسیار عالی اینجوری قیمت این وکیلا هم پایین میاد
    • محسن صالح نژاد IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
      1 2
      با سلام بنده فارغ التحصيل حقوق از دانشگاه تهران هستم و فعلا وكالت قبول نشده ام اما مثل روز برايم روشن است كه كسب و كار تلقي كردن وكالت ضربه جبران ناپذيري به مردم و به نظام عدالت وارد خواهد كرد.
    • ح.ر IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      0 0
      ی نفر بگه الان ما برای آزمون بخونیم یا نه؟ ما خودمونو کشتیم! اگر حذف شده آزمون، چطور پروانه بگیریم؟
    • غلامرضا دباغ شهیر IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      0 0
      تعیین سقف برای وکالت مغایر با قانون اساسی و حقوقذشهر وندی ایست .برای مشاغل بالاتر و مهم تر مثلا نماینده مجلس سقف سن مسن تری تغیین گردیده.اساسا سقف سن مغایر با حقوق شهر وندی ایست .که باید حذف گردد .حق اشتغال وکالتهمانند شغل پزشکی باشد
    • کارشناس ارشدحقوق...دلال IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      1 0
      هرچی بیشترباشند قیمت کمتر.خداکنه دادگاه دعوایی را بدون وکیل قبول نکنه.دایی من با کلی مدرک چون وکیل نداشت شاکی رفت دادگاه متهم برگشت زندان بجای خانه
    • کارشناس ارشدحقوق...دلال IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۳
      1 0
      کسانی میتونستن در امتحان وکالت قبول شن که تو آموزشگاههای زیر نظر کانون وکلا ثبت نام کرده باشند و پول کلان و کتاب و جزوه و نمونه سوال خریده باشن.امتحان کانون وسیله سنجش سواد وکیل نیست.درود بر مجلس و شورای نگهبان و قوه قضاییه محترم که انحصارباطل کرد
    • رضا IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
      0 1
      چطور رسانه ها حساس شدن به وکالت چون وکالت مستقله اینام با چیزای مستقل مشکل دارن این طرح دودش اول تو چشم مردم بعد تو چشم قوه قضاییه میره مثل این که هر کی از راه میرسه بگن تو برو پزشک شو
    • دکترای حقوق IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
      1 0
      دوستان دعوا نکنید آزمون وکالت ب دلیل عدم عدالت بایدسالها پیش برداشته میشد خیلی از بچها باسوادهستندولی آزمون بدلیل فشارخراب میکنند وبرداشتن آزمون بهترین کارممکن بودخداروشکر🙏🙏🙏😁😁😁
    • حامد IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
      0 0
      سلام.طرح مثبتیه ولی تحت شرایطی اجرا بشه و قطعا اینطوریه.مثلا به افرادی که دانشنامه حقوق دارن بیکارن نه بازنشتگانی که حقوق بگیر دولت هستن.در ضمن آزمون وکالت ملاک مطمئنی نیست اگه فرد سواد حقوقی نداره چرا مدرک بهش دادن نظام آموزشی باید اصلاح شود
      • سجاد IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
        0 0
        طرح بسیار خوبیه، ولی به شرطی که کسانی که چندین شغله هستن رو حذف کنن مثل قضات بازنشسته یا اعضای هیات علمی و کسانی که به هر نحوی چندین شغل دارن اینا رو حذف کنن، بعد کسانی هم که مدرک حقوق دارن یه دوره براشون بزارن که با فنون وکالت آشنا بشن در این صورت خیلی خوب جواب میده
    • صادقی زاده IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
      1 0
      سلام؛بسیارعالیس این طرح؛فقط برای مدیریت بیشتربایدازورودبدون کنکورحقوق درمقطع لیسناس جلوگیری بشه.بنظرم اگرفردی توانایی ورودبه این رشته باآزمون روداشته باشه ومدرک حقوق بگیره میتونه وکیل بشه.مگه هرخیابون۱۰۰تادکترنداره ینی اوناهمشون بیسوادن...هرکسی عرضه خودش داره. .وکالتم همینه بسته به عرضه طرف داره...
      • شجاع IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
        1 0
        بنظر بنده کار بجا وعاقلانه ای بود چرا که بنده حقیر عزیزانی را میشناسم که پروانه وکالت دارند ولی متاسفانه هیچ علم حقوقی وفن بیان ودر محاکم رانداشته وفقط بصرف یک پروانه وتست زدن خوب وکیل شدند وافرادی را میشناسم که موسسه حقوقی دارندخیلی وارد به مسائل حقوقی بوده ولی بدلیل عدم پروانه درجا میزنند